نخاع یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که کار حرکت کردن را بر عهده دارد کانال نخاع بسیار مهم است.

اگر کانال نخاع در بدن نبود افراد در راه رفتن نشستن خوابیدن و دراز کشیدن با مشکلات زیادی روبرو می ‌شدند.

ستون فقرات اگر به صورت یکپارچه سالم باشد. فرد را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند و ستون فقرات به صورت های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ستون فقرات کاربرد بسیار زیادی دارد و همه این‌ها به قسمتی به نام تنگی کانال نخاع وصل می شود.

تنگی کانال نخاع به صورت دانه های تسبیح است که سپس با استفاده از مرگ و میر تک به یکدیگر متصل شده است تنگی کانال نخاع در قسمت جلوی دیسک فقرات است و فاصله بین کانال نخاعی مفاصل مهره ها نام دارد.

اگر این مورد این قسمت آسیب شود مهره ها دچار اذیت می شود و فرد می تواند تبلیغات را انجام دهد.

کانال نخاع هنگامی رخ می ‌دهد که ریشه عصبی تحریک می شود و فرد نتواند کارهای روزمره را انجام دهد.

تنگی کانال نخاع سوراخ های در نورون عصب به وجود می‌آورد و ممکن است. این سوراخ ها به دلایل نامعلوم تا می شود. تنگی کانال نخاع اگر رخ دهد فشار زیادی را برای افراد به وجود می ‌آورد.

گزینه های مختلف برای تنگی نخاع وجود دارد که انواع تنگی کانال نخاعی و راه های تشخیص کانال نخاعی روش های درمان، کانال تنگی نخاع انواع جراحی آشنا می کنیم برای اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنم متن زیر را تا انتها بخوانید.

انواع تنگی کانال نخاعی چیست؟

کانال نخاع انواع مختلفی دارد و به لحاظ محیطی افراد آن ها را به چند دسته تقسیم می کنند.

مطالعه بیشتر  درمان سردرد های مقاوم به درمان

که همه آنها از نظر بالینی با یکدیگر تفاوت هایی دارند و همه آنها از نظر اما را مشخص می شود.

امروزه در بیماران معمولا تنگی کانال نخاعی در ۳ قسمت تقسیم بندی می شود و افراد هنگامی که نشسته اند یا زیاد راه می روند دچار خستگی در پاها می شود و نمی تواند روی پای خود بایستند.

بیماران مبتلا به تنگی نخاعی درد زیادی را احساس می‌کند و علائم آن ها شبیه پارگی دیسک کمر است. معمولا در ابتدای کار آن را با پارگی دیسک کمر اشتباه می گیرند.

عوامل تنگی کانال نخاعی چیست؟

عوامل تنگی کانال نخاع در هر فرد با یکدیگر متفاوت است اما عوامل مختلف باعث به وجود آوردن مشکلات زیادی می شود.

با بالا رفتن سن ممکن است افراد دچار تنگی کانال نخاع شود، زیرا در قسمت پشت ستون مهره ها دچار ساییدگی شود و باعث به وجود امدن مهره های لق و ناپایدار می شود.

تنگی کانال باعث به وجود آمدن دردهای نخاعی و تنگی کانال نخاع می شود و ژنتیکی هستند. افرادی که به صورت مادرزادی خودرو کانال نخاعی آنها از حالت عادی کوچکتر می باشد.

درد زیادی را احساس می کند و مشکلات زیادی را برای آنها دارد افرادی که شغل های سنگین مثل باربری دارند و با استفاده از کمرشان کار می‌ کنند در معرض درد‌های بسیار زیادی هستند و باعث درد زیاد می شود و یکی دیگر از عوامل دقیقا عامل وراثت است.

به صورت مختلف باعث به وجود آمدن تنگی کانال نخاع می شود. افرادی که در بین اقوام نزدیک شان مشکلاتی را دارند به تنگی کانال نخاعی دچار می‌شود.

افرادی که دارای بیماری‌های مادرزادی هستند و به صورت مادرزادی پاها از قسمت‌های دیگر بدن شان کوچکتر یا بزرگتر است مستعد تنگی کانال نخاعی هستند.

راه های تشخیص تنگی کانال نخاعی چیست؟

راه های تشخیص تنگی کانال نخاعی چیست ؟

راه های تشخیص تنگی کانال نخاعی بسیار مختلف است. تنگی کانال نخاعی در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. معمولا افرادی که از تنگی کانال نخاعی رنج می برند بعد از چند دقیقه نشستن درد زیادی را در ناحیه حنجره خود احساس می‌ کنند.

مطالعه بیشتر  پی آر پی زانو و شانه

بنابراین پزشک با مشاهده کردن عضلات به تنگی کانال نخاعی پی می برد.

روش های درمان این تنگی نخاعی استفاده از داروهای ضد التهاب و انجام فیزیوتراپی و تزریق های داخل ستون مهره ها است که به از بین بردن درد ها کمک فراوانی می کند.

در صورتی که با استفاده از روش‌های بالا تنگی کانال نخاعی درمان نشود پزشک استفاده از درمان با روش جراحی را پیشنهاد می ‌کند.

بدین صورت با استفاده از عمل بالینی به درمان بیماری ها و از بین بردن پیچ خوردگی های کانال نخاع کمک می‌ کند و سپس با استفاده از مهره های عصبی آنها را به یکدیگر وصل می کند و ستون فقرات جلوگیری می کند.

انواع جراحی تنگی کانال نخاعی چیست؟

انواع جراحی تنگی کانال نخاعی با یکدیگر بسیار متفاوت است. افراد با توجه به نیاز شان با توجه به نظر پزشک به جراحی تنگی کانال نخاع می پردازند یکی از بهترین روش هایی که امروز افراد برای از بین بردن تنگی کانال نخاعی استفاده می کنند آندوسکوپی است.

امروزه  این جراحی برای کسانی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند بسیار مناسب است و یک روش کم تهاجمی به حساب می‌آید.

عمل جراحی با استفاده از نورهای مخصوص انجام می‌گیرد. یک لوله حدود ۲۰ میلیمتر در مقابل کانال نخاعی قرار می گیرد و با استفاده از آن به گشاد کردن دریچه کانال می ‌پردازند عمل بعدی عمل جراحی کلاسیک تنگی نخاع کانال نخاعی است.

این عمل به وسیله ستون های مختلف ستون مهره بیمار قرار داده می‌ شود و به از بین بردن تنگی کانال می پردازند.

آخرین نوع و مهمترین نوع جراحی عمل باز می باشد این عمل از لیز خوردگی مهره ها جلوگیری می کند و با استفاده از جراحی آنها را به یکدیگر وصل می کند.

مطالعه بیشتر  درمان آرتروز

یکی دیگر از راه های درمان تزریق اپیدورال برای تنگی کانال نخاع است.

علائم تنگی کانال نخاعی چیست؟

علائم مختلف در تنگی کانال نخاع وجود دارد. درد در ناحیه کمر، درد سوزش و باسن شروع می شود. درد سیاتیک یکی دیگر از عوامل تنگی کانال نخاعی است.

هنگامی که فرد مدت زمان کمی می نشیند قسمتی از بدن دچار خواب رفتگی می شود.

اگر افرادی که در قسمت‌ های تحتانی شانه دچار سوزن سوزن شدن می شود ضعف و ناتوانی در قسمت پاها از دست دادن احساس پا از علائم تنگی کانال نخاعی است.

زندگی با تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی یکی از بیماری هایی است که معمولا افراد بالای ۶۰ سال به آن دچار می ‌شود.

افراد جنگ این افرادی که از تنگی کانال نخاع در بدن درد زیادی را تحمل می‌کند و اگر درمان نشود ممکن است دچار فلج شدن بی اختیاری ادرار و بی اختیاری مدفوع شوند.

نشانه بیماری تنگی کانال نخاعی به صورت مزمن به وجود می آید. اگر فرد به سلامتی اش اهمیت می دهد باید هنگامی که یکی از علائم بالا را داشت به پزشک متخصص مراجعه کند.

بیماری تنگی کانال نخاع ممکن است کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین برای اینکه جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد بهتر است که به پزشک متخصص برای از بین بردن و درمان تنگی کانال نخاع مراجعه کند. اینگونه زندگی اش بهبود پیدا می کند.

آیا می توان از تنگی کانال نخاع پیشگیری کرد؟

تنگی کانال نخاعی جنبه ژنتیکی دارد. اگر شدت درد شما زیاد بود باید به پزشک مراجعه کنید. با استفاده از دارو و مسکن ها می توانید از شدت آن جلوگیری کنید.

علت لق شدن ستون های مهره های نخاع لیگامان ها هستند بنابراین هنگامی که دچار لغزش زدگی در قسمت نخاع شدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.