خدمات

دیسک کمر از مهم ترین و متداول ترین مشکلات برای کمر است.
درمان این مورد در ابتدا به واسطه‌ی دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی انجام می‌شود از فیزیوتراپی ممکن است در برخی از مواقع کمک گرفته شود.
اما وقتی پای این عوامل نتیجه‌ای حاصل نشد به طور معمول به انجام تزریقات کورتیکوئیدی صورت می‌گیرد که معمولا به شکل مداخلات هستند و با استفاده از آن آرتروز درمان می‌شوند.
تزریق برای گروه های عصبی به واسطه تزریق در بلوک های گیرنده که دچار درد شده اند انجام می‌شود روش کم تهاجمی به حساب می‌آید که به صورت موقت دردهای مفاصل و اعصاب را تسکین می بخشد.
دلیل دردهای مفاصل و یا عصب های محیطی به درستی هنوز مشخص نیست این روش به عنوان یک آزمایش تشخیصی برای دسترسی به منشاء درد به کار گرفته می شود آثار بلوک های گیرنده عصبی حالت موقتی دارند و به مدت طولانی مدت خواهد شد و موفقیت آمیز باشند.
برای درمان آرتروز و برخی از درد های مزمن از جمله آرتروز از روش ارتوکین استفاده می کنند.
در این روش سرم های تعدیل شده است و خون خود بیمار گرفته می‌شوند استئوآرتریت بیماری تخریب کننده مفصل و شایعترین نوع آرتروز است که شامل تخریب استخوان و تحلیل رفتن آنها می شود و سینوزیت و غضروف و مفاصل را به دنبال دارد. این عارضه منجر به کم شدن کیفیت عملکرد مفاصل می گردد و مفاصل ران و زانو را در بر می‌گیرد اما شانه ها کمر دست همه اینها تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد.
فتق دیسک کمر که اصطلاحا به آن دیسک کمر هم گفته می شود در آن یکی از بالشتک ها که میان مهره ها و ستون فقرات قرار دارد به بیرون می ‌آید.
متاسفانه با توجه به وجود بی تحرکی در سبک زندگی بسیاری از افراد دچار این بیماری هستند و در میان افراد بسیار شایع است.
پیشرفت های پزشکی در چند دهه اخیر توانسته است بسیاری از مبتلایان به این درد ها را درمان کند.
به گفته متخصصینی که در این زمینه فعالیت می کنند استفاده از انواع راهکارهایی که باعث بهبود درد می شود و به واسطه دارو های موقت ضد درد و مسکن تا حدودی می تواند اثربخش باشد.
ولی مصرف بی رویه آن ها به مرور زمان باعث کاهش درد نخواهند شد و عوارض دیگری هم برای فرد به وجود می آورد همان طور که می دانید عمل جراحی ابعاد مختلفی دارد.
تزریق اپیدورال یکی از درمان های به روز و متداولی است که برای گونه های مختلفی از پا درد ها کمر درد ها که به درمان های مختلف پاسخ نداده اند استفاده می شود در صورت تزریق و مستقیم به ناحیه دردناک التهاب را کم می‌کند و می‌تواند موثر باشد.
فضای اپیدورال مهم ترین لایه نخاعی پوشیده شده است که ریشه های عصبی و خون رسانی و تعادل مایعات در این ناحیه قرار دارد.
تزریق در این ناحیه باعث سرعت بخشیدن در ارتقاء انتقال ماده دارویی در محل صدمه دیده می‌شود.
پی آر پی زانو یکی از موثر ترین روش ها برای درمان است که اثرگذاری آن ۸۵ درصد در سال های اخیر گزارش شده است.
اگر روش های ابتدایی مثل فیزیوتراپی و دارو درمانی به کاهش درد و بهبود وضعیت زانو کمک نکرد با استفاده از پی آر پی می توان انجام عمل جراحی را به تعویق بیندازید.
پی آر پی زانو یک روش درمانی جدید است که به آسیب های زانو کمک می کند و حاوی مقدار زیادی پلاکت می باشد.